اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا

این روزها روش فروش بسیاری از کسب و کارها به سمت فروش اینترنتی کشیده شده است. فروش اینترنتی به مراتب مزایای زیادی دارد. از مهمترین مزایای فروش اینترنتی می توانیم به صرفه جویی در وقت و هزینه اشاره کرد. این صرفه جویی هم برای خریدار مفید خواهد بود و هم برای فروشنده. اما در این میان اهمیت تولید محتوا چیست؟
شما هر یک از روش های فروش اینترنتی را انتخاب کنید، نیاز دارید تا در آن بستر محتواهایی را انتشار بدهید تا مخاطب شما با محصولات و یا با خدمات شما آشنا بشوند. این بستر می تواند وبسایت شما باشد، می تواند فضاهای مجازی مثل اینستاگرام و… باشد، می تواند اپلیکیشن اختصاصی شما باشد و بسیاری از بسترهایی که در مقاله های دیگر به آن اشاره خواهیم کرد. در نهایت شما از هریک از این فضاهای اختصاصی که کمک بگیرید، نیاز دارید تا مطالب و تصاویری را به اشتراک بگذارید که بتواند به خوبی کالا یا خدمات شما را معرفی کند.

انواع تولید محتوا

به طور کلی نمی توان گفت که کدام نوع محتوا تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. این بستگی به آن فضایی که شما انتخاب کردید خواهد داشت. به عنوان مثال در وبسایت تقریبا تصویر و متن می تواند برای بهتر به نمایش گذاشته شدن سایت و محصولات تاثیرگذار تر باشد. اما در دنیای مجازی مثل اینستاگرام، تصویر و فیلمسازی غالبا محتوای قوی تری برای بهبود وضعیت صفحع شما هستند. بنابراین ما می توانیم تولید محتوا را به چند بخش اصلی تقسیم کنیم:

محتوای متنی:

تولید محتوای متنی، نوشتن مقاله، نوشتن توضیحات محصولات، نوشتن ویژگی هاو… همه می تواند برای معرفی کسب و کار شما به بازدیدکننده موثر باشد. علاوه بر آن برای الگوریتم گوگل، اینستاگرام و… مهم خواهد بود که شما چه مطالبی به اشتراک می گذارید. اگر مطالب شما مفید، جدید و کامل باشد، همواره طبق الگوریتم درستی پیش رفته اید. و به طور مثال اگر سایت شما مدام به روز باشد و منبع اطلاعات تخصصی باشد، گوگل به شما اعتماد خواهد کرد و وبسایت شما را برای بازدیدکنندگانی که عنوان های مرتبط جستجو می کنند، به نمایش خواهد گذاشت. اما اگر متن شما کوتاه، بدون کلمات کلیدی، تکراری و کپی شده باشد، قطعا برای گوگل سایت ارزشمندی نخواهد بود و گوگل از نمایش سایت شما صرف نظر خواهد کرد.

محتوای گرافیکی:

طراحی های بنرهای سایت، اپلیکیشن، اینستاگرام و… شما اولین قسمتی هست که مشتری را می تواند به سمت خود بکشاند. امروزه هنر گرافیک یه سبک های مینیمال و گرافیک سه بعدی در این زمینه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از رنگ های جذاب و مناسب نسبت به نوع محتوا در واقع در علم گرافیک تعریف شده است. که طراح با بهره گیری از این علم می می تواند طراحی گرافیکی محتوای سایت و… شما را انجام بدهد. علاوه بر بنرها، جزییات دیگری مثل، طراحی آیکون ها، طراحی UI/UX وبسایت، طراحی قالب اینستاگرام، طراحی دکمه ها، طراحی فوتر و هدر سایت و زمینه و… نیز آیتم های دیگیری هستند که می تواند محتوای شما را نه تنها در چشم بیننده جذاب تر کند، بلکه می تواند به خوبی معرفی کننده محصولات یا خدمات شما باشد. تا مخاطب شما با دیدن بستر کسب و کار شما، بتواند بهتر از محصولات یا خدمات شما استفاده کند.

محتوای عکسی و تصویری:

هنر عکاسی از دیگر مواردی است که ما می توانیم در تولید محتوا سایت، تولید محتوا اینستاگرام و هر بستر دیگری که دارید، استفاده کنیم. مهمترین آن عکاسی از محصولات شما می باشد. شما برای به اشتراک گذاری محصولات خود بهتر است تا چند مدل عکس از محصول خود تهیه کنید. این کار را ما می توانیم به همراه کلیه استانداردهای لازم انجام بدهیم. قاعدتا تصاویر شما باید یکپارچه باشند. این یکپارچگی و نظم کمک می کند تا بیننده بتواند انتخاب بهتری داشته باشد. بتواند راحت تر تفاوت ها را تشخیص بدهد. علاوه بر آن باید تصاویر از جهات مختلف و جزییات محصول تهیه کنیم تا مخاطب بتواند تا حدودی ابعاد و جنس و رنگ کالاها را هم بهتر ببیند. اگر شما ارائه دهنده خدماتی نیز هستید، عکسبرداری از محیط شما هم می تواند در تکمیل محتوای شما موثر باشد. به طوریکه مصرف کننده بتواند هم به شما اعتماد کند و هم بهتر متوجه نوع عملکرد شما باشد.

محتوای فیلمی:

ساخت تیزر، لوگوموشن، استاپ موشن، فیلم معرفی محصول، فیلم تبلیغاتی و… همه اینها می تواند برای شما مفید باشد. این فیلم ها هر کدام می تواند مطلب خاص خودش را به مشتری انتقال بدهد. نه تنها می تواند به خوبی محصولات یا خدمات شما را معرفی کند، بلکه بیننده می تواند بهتر به شما اعتماد کند تا شما را انتخاب کند.

سخن پایانی

به طور کلی کیفیت در طراحی و تولید این محتواها به عوامل زیادی بستگی دارد. یک محتوا در صورتی می تواند موثر باشد که: جدید باشد، تکراری نباشد، خلاقانه باشد، با کیفیت باشد، گویا باشد، معنا داشته باشد و از استانداردهای نسبی پیروی کند. این تاثیر نه تنها برای الگوریتم ها و سئو شما مفید است. بلکه برای جذب مشتری نیز مفید خواهد بود تا شما بتوانید طی زمان، به آمار فروش بیشتری برسید.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *