چاپ پوستر دیواری

تفاوت پوستر دیواری تصویری با کاغذ دیواری

قبل از بررسی تفاوت های پوستر دیواری و کاغذ دیواری، بهتر است اطلاعاتی درباره هر کدام از این دو محصول کسب کنیم.

معرفی و بررسی پوستر دیواری

پوستر های دیواری به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای تزئین دیوار ها استفاده می شود. می توانید بر اساس سلیقه و سبک دلخواهتان پوستر های دیواری تصویری متفاوتی انتخاب کنید. از نظر جنس  این محصول یک نوع پی وی سی است که ما امکان چاپ هر طرحی را روی آن ها داریم. ماندگاری رنگ به کیفیت دستگاه چاپ و جوهر مصرفی بر می گردد. معمولا از دستگاه دیجیتال یووی بیا اکوسالونت برای چاپ پوستر دیواری استفاده می کنیم. که بالاترین ماندگاری رنگ را دارند و حتی قابل شست و شو هستند. طرح های پوستر دیواری ها در دسته بندی های نامحدود و مختلفی عرضه می شوند، که نمونه های آن ها عبارت اند از:

  • پوستر دیواری هنری
  • پوستر دیواری سینمایی
  • پوستر دیواری موسیقیایی
  • پوستر دیواری طبیعت
  • پوستر دیواری کلاسیک
  • پوستر دیواری اتاق کودک
  • پوستر دیواری برای رستوران و مشاغل
  • پوستر دیواری با طرح اداری
  • پوستر دیواری برای دکور فروشگاه

همچنین در پوستر های دیواری می توانید طرح دلخواه و شخصی خودتان را سفارش دهید. در واقع با سفارش چاپ پوستر دیواری، یک طرح کلی را روی یک دیوار پیاده می کنیم. در نتیجه می توانید، فضایی منحصر به فردی را در منزل یا محل کارتان ایجاد کنید. برای این کار می توانید خودتان هم فایل چاپی به ما بدهید. و هم می توانید سفارش طراحی پوستر دیواری ثبت کنید. تا ما طرحی که می خواهید را برای شما طراحی کنیم. طراحی پوستر دیواری ها با بالاترین کیفیت صورت می گیرد.

پوستر های دیواری از لحاظ قیمت مناسب و نصب راحتی که دارد، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. این محصول می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار شما تاثیر به سزایی داشته باشد. چون با هزینه کم و در زمان کم، طراحی، چاپ، تولید و نصب می شود.

برای دیدن گالری پوستر دیواری هنا استودیو، کلیک کنید.
برای سفارش چاپ پوستر دیواری با طرح دلخواه خودتان، کلیک کنید.
برای ثبت سفارش طراحی پوستر دیواری، کلیک کنید.

پس از معرفی این دو، نوبت به نگاهی به تفاوت های پوستر دیواری و کاغذ دیواری رسیده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

معرفی و بررسی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یک روش محبوب برای تزئین دیوار های منزل، محل کار یا اداره است، که در بازار انواع مختلفی دارد. نمونه کاغذ های دیواری موجود در بازار عبارتند از:

  • کاغذ دیواری وینیل
  • کاغذ دیواری پی وی سی (PVC)
  • کاغذ دیواری فومی
  • کاغذ دیواری نقاشی پذیر

چاپ کاغذ دیواری

طرح هایی که برای کاغذ دیواری ها در بازار موجود است، سبک های کلاسیک، گل، اشکال هندسی، خطوط و… هستند. در واقع طرح هایی هستند که معمولا تکرار شوند اند. کاغذ دیواری ها معمولا رولی به فروش می رسند و عرض نیم تا یک متری دارند. که غالبا هر یک متری طرح تکرار می شود. وقتی روی دیوار قرار می گیرند هم باید به خوبی در کنار هم جفت شوند. نصاب کاغذ دیواری باید به خوبی به جزییان طرح توجه کند که طرح روی دیوار بالا پایین نشود. در نهایت بعد از قرار گرفتن این رول ها به صورت عمودی روی دیوار، طرح به صورت افقی هم در کنار هم تکرار می شود. به دلیل این که ما در طرح های کاغذ دیواری تکرار داریم، اهمیتی ندارد که این لت ها جابه جا بشوند. نصب کاغذ دیواری بسیار ساده و بی دردسر است و فقط کافیست از چسب مخصوص استفاده گردد.

تفاوت های کاغذ دیواری و پوستر دیواری

کاغذ دیواری و پوستر دیواری هر دو به عنوان روش‌هایی برای تزئین دیوارها استفاده می‌شوند، اما دارای تفاوت‌هایی هستند. در ادامه به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:

تفاوت در جنس و ساختار:

کاغذ دیواری عموماً از جنس پارچه‌ای یا کاغذی ساخته می‌شود. که به صورت پیوسته و یک پارچه در نظر گرفته می‌شود. این کاغذها معمولاً دارای پوششی مقاوم در برابر نفوذ آب و دیگر آلودگی‌ها هستند. پوسترهای دیواری همچنین از یک نوع کاغذ پی وی سی ساخته می‌شوند، اما عموماً نازک‌تر و کمتر مقاوم در برابر آب و خراش‌ها هستند. دلیل ضخامت کم آن این است که بتواند برای چاپ در دستگاه های دیجیتال مخصوص قرار بگیرد.

تفاوت در طرح و طراحی:

کاغذ دیواری معمولاً دارای طرح‌های متنوعی است. که می‌توان به صورت تکرار، پیوسته و هماهنگ بر روی دیوارها قرار داد. این طرح‌ها معمولاً برای پوشاندن کل دیوار در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند باعث تغییر کامل در ظاهر اتاق شوند. پوسترهای دیواری به صورت تکی و بزرگتر در اندازه اختصاصی سفارش شما چاپ و تولید می‌شوند و معمولاً یک تصویر، الگو یا نقاشی خاص را نشان می‌دهند. لت های پوستر دیواری به تنهایی معنایی ندارند. و وقتی روی دیوار نصب می شوند، به صورت پازلی یک طرح جامع را تشکیل می دهند. در طراحی و انتخاب طرح برای چاپ پوستر دیواری هیچ محدودیتی نداریم. و می توانیم هر تصویری را که بخواهیم روی پوستر کاغذ دیواری چاپ کنیم. تنها نکته مهم، تناسب تصویر مورد نظر شما است.

تفاوت در نحوه نصب:

کاغذ دیواری به طور معمول با چسب خاص بر روی دیوارها نصب می‌شود. این کاغذها معمولاً قابل شستشو و قابل جداشدن بوده و می‌توانند به راحتی تعویض شوند. پوسترهای دیواری نیز معمولاً با استفاده از چسب یا چسب دو طرفه بر روی دیوارها نصب می‌شوند. با این حال، آن‌ها معمولاً کمتر دوام دارند و مانند کاغذ دیواری ها در صورت جدا کردن ممکن است به دیوار آسیب برسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *