چاپ پرده شیدرول | رولی

تفاوت تکستایل و سولیت در پرده شیدرول

تفاوت پارچه تکستایل با سولیت در چاپ پرده شید رول در چیست؟

در این مقاله قصد داریم پس از معرفی پارچه تکستایل و سولیت، تفاوت های آنها را نیز عنوان کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. پارچه‌های تکستایل و سولیت دو نوع متفاوت از پارچه هستند که در تولید پرده شید رول استفاده می‌شوند. این دو نوع پارچه از لحاظ ویژگی‌ و کاربردها تفاوت‌هایی دارند. ابتدا به معرفی دو پارچه می پردازیم.

پرده شید با پارچه تکستایل

پارچه تکستایل از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم، ابریشم و یا الیاف مصنوعی مانند پلی استر ساخته می‌شود. این نوع پارچه دارای بافت باز و بافت چندراهه است، که به پرده اجازه می‌دهد نور را به طور محدودی عبور داده و همچنین دید از بیرون را امکان‌پذیر می‌سازد. پارچه تکستایل عموماً به دلیل ظاهر زیبا و متنوع، جذابیت بیشتری دارد و معمولاً برای اتاق‌های نشیمن استفاده می‌شود.

پرده شید با پارچه سولیت

پارچه سولیت عمدتاً از الیاف مصنوعی پلی استر ساخته می‌شود. در واقع پارچه نیست یک نوع پی وی سی است که بافتی ندارد. این نوع متریال نور را به طور کامل مسدود می‌کند و باعث جلوگیری دید از بیرون میشود. پارچه سولیت معمولاً در اتاق‌هایی مانند اتاق‌های خواب، اتاق کودکان، استودیو عکاسی و یا اتاق پخش فیلم استفاده می‌شود، جایی که نیاز به کنترل کامل نور یا حفظ حریم خصوصی وجود دارد.

بنابراین، اصلی ترین تفاوت بین پارچه تکستایل و سولیت در تولید پرده شید رول در توانایی عبور نور و ایجاد حفاظت از حریم خصوصی است. در حالی که پارچه تکستایل نور را به طور محدودی عبور می‌دهد و دید بیرون را ممکن می‌سازد، پارچه سولیت نور را به طور کامل مسدود کرده و دید از بیرون را محدود می‌کند. علاوه بر تفاوت‌های ذکر شده، پارچه تکستایل و سولیت در تولید پرده شید رول از نظر ویژگی‌های دیگری نیز تفاوت دارند:

الیاف و مواد پرده رولی ها:

پارچه تکستایل ممکن است از مخلوطی از الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه شده باشد، در حالی که پارچه سولیت عمدتاً از الیاف مصنوعی پلی استر و یا پی وی سی ساخته می‌شود. این باعث می‌شود، پارچه سولیت مقاومت بیشتری در برابر خوردگی، اشعه UV و رطوبت داشته باشد.

کاربرد انواع پرده شیدرول:

به دلیل قابلیت عبور نور و دید بیرون، پارچه تکستایل مناسب برای استفاده در فضایی مانند اتاق نشیمن، اتاق های اداری، اتاق خواب، اتاق کودک و… است. از طرفی، پارچه سولیت که نور را به طور کامل مسدود می‌کند، برای فضاهایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی و کنترل نور دارند، مانند اتاق خواب، اتاق کودک یا اتاق پخش فیلم، استودیو عکاسی و فیلمبرداری و… مناسب است.

ظاهر و طرح ‌بندی پرده:

پارچه تکستایل معمولاً با طرح‌ها و الگوهای متنوعی در دسترس است و می‌توان آن را با دکوراسیون داخلی متناسب کرد. از نزدیک بافت خیلی ریزی دارد. از طرف دیگر، پارچه سولیت عموماً در رنگ های مختلف، طرحدار و یکنواخت تولید می‌شود و به طور کلی ظاهری ساده ‌تر دارد و بافت آن کاملا یکدست است.

قابلیت شستشو و نگهداری:

چاپ پرده رولی با جنس تکستایل قابلیت شستشو و نگهداری مشکل تری دارد. اغلب این نوع پارچه‌ها قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند اما چون باز کردن آن از چاپ پرده رولی مشکل است، معمولا برای شست و شو می توانیم از شامپو فرش و یک دستمال تمیز استفاده کنیم. در مقابل، پارچه سولیت شست و شوی راحت تری دارد. لازم به استفاده از ماشین لباسشویی نیست و می توانید به راحتی آن را با یک دستمال نم دار تمیز کنید. آلودگی ها و گرد و غبار بیشتر در پارچه تکستایل به خورد متریال می رود اما در سولیت روی سطح می ایستد و به همین دلیل تمیز کردن آن آسان تر است.

چاپ پرده شید رولی:

چاپ روی پرده رول شید یا رولی با هر کدام از این دو متریال امکان پذیر است. اما همانطور که گفتیم، پارچه تکستایل بافت ریزی دارد اما سولیت کاملا یکدست و صاف است. علاوه بر آن به خاطر خصوصیاتی که متریال سولیت دارد، برعکس تکستایل رنگ به خورد بافت می رود. در نتیجه چاپ عکس روی پرده شید با جنس سلیت، خوش رنگ و لعاب تر، واضح تر و با کیفیت تر خواهد بود.

سخن پایانی

از این تفاوت ها نتیجه می گیریم که شما باید بر اساس کاربرد و استفاده خود از چاپ پرده شید رویل با عکس دلخواه خود، تصکیک بگیرید که از کدام نوع متریال برای سفارش چاپ استفاده کنید. مقدار عبور نور، مقدار وضوح تصویر، رنگ بندی طرح، شست و شوی پرده و… عواملی هستد که هنگام تصیم گیری به شما کمک زیادی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *