چاپ لیبل | لیبل تبلیغاتی | چاپ لیبل تبلیغاتی | لیبل محصول | انواع لیبل

لیبل تبلیغاتی

چاپ لیبل چیست

چاپ لیبل یا به عبارتی همان برچسب، از جمله محصولاتی است که جهت تبلیغات سریع و آسان مورد استفاده واقع می شود. در حال حاضر اکثر کالا ها از لیبل مخصوص خود برخوردار هستند. بر روی این لیبل ها، مشخصاتی از جمله نام برند و شرکت تولیدی درج می شود. اگر طراحی لیبل ها بسیار جذاب انجام گیرد، نام برند بهتر در ذهن افراد باقی می ماند.

همچنین باعث می شود که از سایر رقبا متمایز شد و توجه بیشتر افراد را به خود جلب کرد. از آنجایی که برای فروش بیشتر محصولات باید خلاقیت زیادی به خرج داد، اولین قدمی که باید برداشت طراحی یک لیبل جذاب و منحصر به فرد است.

طراحی جذاب لیبل ها بر روی رشد کسب و کار شما می تواند بسیار موثر باشد. افراد می توانند با طراحی لیبل ها به صورت حرفه ای، از رقبای خود پیشی بگیرند و توجه عامه افراد را به خود جذب کنند. علاوه بر این زمانی که لیبل ها به خوبی طراحی شوند، می توانند بر نطر مشتریان نیز تاثیر گذاشته و این نکته باعث افزایش فروش نیز می شود.

زمانی که برای محصولات لیبل طراحی می شود، به آنها هویت و تصویر می بخشیم. از این رو لیبل ها می توانند یک ابزار بسیار قوی جهت بازاریابی محسوب شوند. لازم به ذکر است که لیبل ها به گونه ای باید طراحی شوند که نه تنها سبب فروش شوند، بلکه عامل تکرار فروش نیز بشوند.

موارد استفاده از لیبل

از جمله کاربرد های لیبل ها، می توان به کد دهی به کالا ها، معرفی محصول و برند اشاره کرد. در کل لیبل ها به منظور معرفی کالا ها و محتویات سازنده آن اشاره می کنند. همچنین لیبل ها منحصر به یک نوع نبوده و انواع گسترده ای از جمله، لیبل حرارتی، متال، کاغذی، گچی، پی وی سی، تایوک و…. شامل می شوند.

از جمله ارزان ترین نوع این لیبل ها، لیبل های کاغذی هستند که متقاضیان آن نیز نسبت به سایر لیبل ها بیشتر می باشد. این نوع لیبل ها در سه نوع گلاسه و نیمه گلاسه و مات عرضه می گردد. اگر به دنبال لیبل هایی با خاصیت کشسانی بالا و ضد پارگی هستید، باید نوع پی وی سی آن را تهیه نمایید. این نوع لیبل ها خاصیت پلاستیکی داشته و به راحتی دچار پارگی نمی شوند.

همچنین از لیبل های متال در مواردی که به مقاومت بالا در برابر کشیدن نیاز هست می توان استفاده کرد. لیبل های متال از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و در صورت استفادا از ریبون زرین با کیفیت در آن چاپ روی این جنس از لیبل ها در مواجه با حلال هایی چون بنزین و الکل دچار خرابی نمی شوند.

همچنین از لیبل های خرد شونده می توان در بسته بندی انواع محصولات الکترونیکی استفاده نمود. از این جهت به این نوع لیبل تبلیغاتی، لیبل خورد شونده می گویند که جنسی شبیه به آهک و گچ  دارند.

مراحل طراحی لیبل

به طور کلی مراحل طراحی لیبل در هفت مرحله صورت می گیرد. مرحله اول آن تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد یک برند خاص می باشد.  در اقدام بعدی اطلاعات مقدماتی از میان این اطلاعات جمع آوری می شود.

سپس یک طرح جامع اولیه از آنها بدست آورده می شود. پس از آن یک نمونه لیبل مرینت گرفته می شود و پس از آزمون پیش نمونه آن، تولید انبوه آغاز می گردد. مواردی که باید روی لیبل ها ذکر شوند، نام برند محصول به عنوان مهم ترین اطلاعات محصول می باشد.

در کنار آن نیز باید لوگوی مخصوص کالا قید شود تا تصویری از برند در ذهن مخاطب باقی بماند. بهتر است که لوگو کاملا ساده و خوانا طراحی شود. همچنین برای جذاب تر کردن لیبل و بسته بندی محصول، می توانید از شعار تبلیغاتی نیز استفاده کنید. شعار تبلیغاتی را با توجه به ویژگی خاص محصولات خود می توانید تعیین کنید.

اشتباهات رایج در طراحی لیبل

از اشتباهت رایجی که در طراحی لیبل ها وجود دارد، استفاده از فونت ها و طراحی های شلوغ است، به طوری که افراد نمی توانند به خوبی آنها را بخوانند. از این رو لازم است در که فونت ها و رنگ هایی که در طراحی لیبل استفاده می شود زیاده روی نشود و یک طرح خاص و در عین حال جذاب به وجود آورد. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان از فونت های کمتر از سایز ۶ در لیبل خود استفاده نکنید. استفاده از پوینت تک رنگ در نوشته های کوچک نیز می تواند لیبل شما را جذاب تر کند.

در نظر گرفتن رنگ

از آنجایی که رنگ ها به طور غیر مستقیم در ذهن مخاطبان تاثیر می گذارد، باید در استفاده از آن ها در طراحی لیبل هوشیار بود. معمولا رنگ هایی که شاد تر هستند می توانند در ذهن مخاطب اثر گذار باشند، اما یادتان باشد که هر نوع عرصه ای باید با توجه به محصول خود از رنگ ها بهره بگیرد و تمامی زمینه ها نمی توانند از یک نوع رنگ در طراحی لیبل خود استفاده کنند.

خوانا بودن

قبل از اینکه از کار خود خروجی بگیرید، ابتدا چند مرتبه متن روی لیبل را بخوانید و از خوانا بودن متون اطمینان حاصل کنید. متن ها باید کاملا روان باشند و همه افراد حتی کسانی که مشکل بینایی دارند بتوانند آنها را بخوانند.

رنگ متن

از آنجایی که متون در نگاه اول به نظر مشتریان می آید، باید در انتخاب رنگ آنها نیز دقت کرد. رنگ متون باید کاملا با رنگ زمینه هم خوانی داشته باشد. قبل از هرچیزی باید رنگ هایی که احساست متقاضیان را تحریک می کنند شناسایی کرد. اغلب رنگ های روشن از چنین خصوصیتی برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *