بنر تبلیغاتی | طراحی بنر تبلیغاتی | طراحی بنر | بیلبورد | طراحی بیلبورد

ویژگی های طراحی بنر تبلیغاتی

یک بنر تبلیغاتی خوب چه ویژگی های دارد؟

از جمله روش هایی که امروزه برای تبلیغات بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، استفاده از بنر های تبلیغاتی است. در عرصه دیجیتال مارکتینگ، بنر های تبلیغاتی بسیار پرطرفدار بوده و هر نوع عرصه ای می تواند از آنها استفاده کند.

استفاده از بنر ها، ارزان ترین نوع تبلیغات به شمار می رود،بنر های تبلیغاتی نسبت به دیگر روش ها حس بینایی مخاطبان را بیشتر جلب می کند و به همین سبب،مورد توجه بیشتر افراد قرار می گیرد. در این میان چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، کیفیت بنر های تبلیغاتی است. برای بازخورد بهتر از بنر های تبلیغاتی، لازم است که آنها به جذاب ترین شکل ممکن طراحی شوند. در فضای مجازی، استفاده از این بنر ها بسیار رایج بوده و از جمله روش های موثر در رونق انواع کسب و کار بشمار می رود. بنرهای تبلیغاتی، با استفاده از تصاویر و متون مورد توجه افراد قرار گرفته و توجه آنها را جلب می کنند. در طراحی این بنر ها از رنگ های جذاب و گیرا استفاده می شود و با استفاده از جملات کوتاه، سعی در جلب توجه افراد دارند. این بنر ها در صفحات عمومی و مکان هایی که از بازدید زیادی برخوردار هستند منتشر می شوند.

اصول طراحی بنر

لازمه طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب، شناخت اصول اولیه آن است. برای اینکه بتوان از یک بنر تبلیغاتی بازخورد زیادی گرفت، لازم است آن را به صورت حرفه ای طراحی کرد تا بتوان نتایج مطلوبی را از آن انتظار داشت. بهتر است در ابتدا تمام اصول طراحی یک بنر مطلوب را دانست و سپس دست به عمل زد تا هزینه هایی که بابت طراحی متقبل می شوید بی نتیجه نماند.

شناخت مخاطب

چیزی که در ابتدا در طراحی بنر تبلیغاتی بسیار موثر است، پرسونای مخاطب می باشد. در طراحی بنر باید توجه داشت که هر نوع کسب و کاری، جامعه هدف متفاوتی وجود دارد و باید مخاطب هر نوع از این جوامع را به خوبی شناسایی کرد. به عنوان مثال طراحی بنر برای مهد کودک با محصولات خوراکی بسیار متفاوت است و باید میان این دو از نظر بصری و ترکیبات رنگی تفاوت قائل شد.

اندازه بنر مناسب

زمانی که جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کردید، باید سایز بنر خود را به خوبی انتخاب کنید. از آنجایی که افراد در انتخاب محل تبلیغات مختار نیستند، اما می توانند سایز بنر تبلیغاتی را خود انتخاب کنند. از جمله عوامل موثر و مهم در کمپین های تبلیغاتی، طراحی سایز مناسب بنر ها است. افراد برای تعیین سایز مناسب بنر ها، باید به هدف تبلیغاتی خود توجه کنند.

جایگذاری درست عناصر

برای اینکه بنر تبلیغاتی بتواند به خوبی هدف را به افراد منتقل کند، لازم است که تمامی عناصر به درستی در بنر جایگذاری شوند. در غیر این صورت نمی توان نتیجه مطلوبی از آن گرفت.

استفاده از لوگو

از جمله عناصر مهم در بنر تبلیغاتی که می توان به آن اشاره کرد، لوگو می باشد. برای اینکه افراد بتوانند برند شما را در ذهن به خاطر بسپارند و با برند شما آشنایی پیدا کنند. لازم است که لوگوی مخصوص خود را در بنر قید کنید. لوگو باید به گونه ای در بنر تبلیغاتی قرار داده شود تا در نگاه اول ببشتر از سایر عناصر جلب توجه کند. به این نکته هم توجه داشته باشید که آن را باید طوری قرار داد تا افراد تمام توجهشان جلب لوگو نشود و به سایر عناصر بنر نیز توجه کنند.

ارزش پیشنهادی

اگر می خواهید حداکثر نتیجه را از بنر تبلیعاتی خود بگیرید، لازم است که یک پیشنهاد ویژه را نیز در آن قید کنید. این ارزش های پیشنهادی می توانند شامل ارائه تخفیف، شرایط استثنایی و یا کیفیت بالا باشد. از آنجایی که ارزش های پیشنهادی مهم ترین بخش بنر را تشکیل می دهند، باید ان را به گونه ای قرار داد که در نظر اول به چشم مخاطب بیاید.

دکمه فراخوان

دکمه فراخوان، همان دکمه کلیکی است که افراد با زدن بر روی آن، وارد وبسایت شما خواهند شد. اگر می خواهید این بخش را طراحی کنید می توانید از کلماتی همچون “حالا ببینید” و یا “شروع کنید” و امثال این ها استفاده کنید. اگر می خواهید که نرخ کلیکی بالایی بگیرید، باید جایگاه دکمه فراوخوان را به خوبی تعیین کرده و به درستی کال تو اکشن ایجاد کنید.

سادگی

بنر های تبلیغاتی شلوغ هیچوقت نمی توانند نتیجه مطلوب را حاصل کنند. از این رو لازم است که بنر ها به سادگی طراحی شوند تا افراد دچار سردرگمی نشوند. در طراحی بنر باید عناصر را خیلی ساده و در عین حال شیک جای گذاری کرد.

استفاده از تصاویر متحرک

تصاویر متحرک بسیار می توانند در جلب توجه موثر باشند. استفاده از این نوع تصاویر به خوبی می توانند بنر های تبلیغاتی را جذاب کنند. باید به این نکته نیز توجه شود که به هیچ کجه نباید در استفاده از این تصاویر افراط کرد، چرا که نظر مخاطبان را از هدف اصلی بنر منحرف خواهند کرد.

سازگار با محیط

ساختار پذیری و سازگاری با محیط، از جمله نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی محسوب می شود. توجه داشته باشید که اگر ساختار تبلیعات و بنر شما با سایت پذیرنده سازگاری داشته باشد، این موضوع باعث ایجاد اعتماد بیشتر کاربران می شود.

مزایای بنر های تبلیغاتی

از جمله مزایای مهمی که بنر های تبلیغاتی دارا می باشند و به خاطر همان بیشتر افراد به این نوع از تبلیغات روی می آورند، هزینه کمتر آن نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی می باشد. به علاوه بنر ها به خوبی می توانند افراد را نسبت به برند آگاه سازند. از انجایی که باید برای تبلیعات زمان زیادی را صرف کرد، با استفاده ازبنر های تبلیعاتی نیز می توان در زمان خود صرفه جویی کرد. همچنین با بنر های تبلیعاتی می توان به طور همزمان برند خود را در چندین وبسایت تبلیغ کرد. لازم به ذکر است که با استفاده از بنر های تبلیغاتی، به خوبی می توان نتایج را ارزیابی کرد.

جمع بندی

اگر می خواهید که نظر بیشتر مخاطبان را به سمت برند خود سوق دهید، لازم است که از جذاب ترین بنر های تبلیغاتی استفاده کنید و قواعدی که باعث می شود بیشترین بازخورد را از آن بگیرید رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *