طراحی تراکت | تراکت تبلیغاتی | چاپ تراکت | چاپ تراکت تبلیغاتی | طراحی تراکت تبلیغاتی

ویژگی های طراحی تراکت

تراکت چیست؟

تراکت یکی از ابزار های سنتی جهت تبلیغات کسب و کار ها محسوب می شود که چندین سال است همواره با استقبال زیاد مواجه بوده است. تراکت های تبلیغاتی همواره درایجاد ارتباط با مشتریان نقش موثری ایفا می کند.

چگونه تراکت طراحی کنیم؟

برای اینکه یک تراکت خوب و جذاب طراحی کنیم، بهتر است این کار را به یک فرد متخصص واگذار کرد. چرا که افرادی که در این زمینه ماهر هستند، با روانشناسی رنگ ها و سبک های مختلف بسیار آشنا بوده و معنا و مفهوم تبلیغات را به خوبی به مخاطبان می رسانند.

در طراحی تراکت های تبلیغاتی باید بسیار زیرکانه و خلاقانه عمل کرد تا نیاز های اطلاعاتی به خوبی در قالب یک تراکت به مخاطبان ارائه گردد. اگر می خواهید که تراکت تبلیغاتی متمایز از رقبای خود طراحی کنید، باید به دنبال فردی ماهر در زمینه گرافیست باشید.

البته لازم است بگوییم که تنها گرافیک تراکت مهم نیست و سایر عناصر دیگر همچون نحوه ابلاغ پیام نیز از اهمیت والایی برخوردار می باشد. در زمان طراحی تراکت ها، محتوای آن را باید به گونه ای قرار دهید تا چیزی برای مخاطبان مبهم نباشد، یعنی افراد پیام تبلیغاتی شما را به راحتی درک کنند. مورد بعدی این است که در انتخاب ابعاد و سایز و جنس کاغذ و تیراژ دقت کنید.

نکته بعدی این است که نیاز های اطلاعاتی جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید و بر اساس همان اطلاعاتی در مورد برند و کسب و کار خود در تراکت تبلیغاتی قید کنید. از جمله عناصر بسیار مهم دیگر در تراکت های تبلیغاتی، عکس ها و نماد ها و نشانه ها هستند.

سعی کنید این موارد را به صورت ساده و در عین حال جذاب در تراکت های تبلیغاتی خود قرار دهید. همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشید که از اضافه گویی در تراکت ها جلوگیری کنید تا افراد دچار سردرگمی و گیچی نشوند.

تراکت خوب چه ویژگی دارد؟

در این بخش به یک تراکت تبلیغاتی خوب اشاره می کنیم تا حاوی چه اطلاعات وعناصری است. یک تراکت جذاب حاوی اطلاعاتی همچون ادرس شرکت، برند و شماره تماس می باشد.

توجه داشته باشید که برای جذب بیشتر مخاطبان باید اطلاعات ارتباطی با شما در تراکت قید شود. همچنین لازم به ذکر است که نشانی و آدرس وبسایت شما نیز در تراکت ها ذکر گردد.

نکته مهم بعدی این است که سایز متون نیز باید به اندازه ای باشد که تمامی افراد بتوانند آنها را بخوانند، از این رو به رنگ و سایز متون در تراکت باید توجه زیادی شود. اگر محصول یا خدمات شما ویژگی برتر و متمایزی با سایر رقبا دارد باید در تراکت تبلیغاتی خود به آن به صورت مستقیم اشاره کنید. همچنین بهتر است که از شعار های تبلیغاتی که بسیار اغراق آمیز هستند پرهیز شود.

چگونه تراکت چاپ کنیم؟

برای اینکه شروع به چاپ تراکت تبلیغاتی کنید، لازم است به چند مورد توجه نمایید. در اقدام اولیه این را مشخص کنید که قرار است تراکت ها با چه تیراژی و در چه مدت زمانی توزیع شوند. اگر می خواهید تبلیغات کوتاه مدت آن هم با هزینه کم انجام دهید، بهتر است از ریسوگرافی استفاده کنید.

به علاوه اگر در تراکت خو اطلاعات زیادی قرار نیست قید کنید، بهتر است از چاپ گلاسه استفاده نکنید. همچنین لازم است که از شرکت هایی که به چاپ تراکت تبلیغاتی به صورت عمده می پردازند، از نمونه های مختلف آنها استعلام قیمت گرفته و بهترین آنها انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که اگر چاپ تراکت را می خواهید از طریق مجازی و به صورت اینترنتی انجام دهید، لازم است که نماد الکترونیک مجموعه ایی که قصد سفارش به آن را دارید بررسی نمایید. همچنین قبل از گرفتن خروجی کار از مجموعه بخواهید که فایل نهایی را به شما نشان دهد تا گرافیک و ابعاد آن را کاملا بررسی کنید.

چگونه تراکت توزیع کنیم؟

برای اینکه تراکت های تبلیغاتی خود را توزیع کنید، باید چند مورد را در نظر داشته باشید. اول آنکه بهترین محله هایی را که فکر می کنید بازخورد بهتری از تبلیغات می گیرید را جستجو نمایید.

همچنین از شرکت های توزیع بخواهید که گزارش کار به شما ارائه دهند و خود ماموریت توزیع تراکت ها را در نظر داشته باشید. همچنین اگر دوست دارید که در مجتمع های تجاری یا مسکونی تبلیغات انجام دهید، بهتر است از کتابچه های آگهی نیز استفاده کرده و تراکت ها را از این طریق به دست افراد برسانید.

اگر جامعه هدف شما را کودکان و یا زنان در بر میگیرد، می توانید تراکت ها را به همراه پلاستیک های خوراکی در خرده فروشی ها انجام دهید. همچنین به شرکت توزیع تراکت توصبه کنید که به هیچ عنوان تراکت ها را در جلو و یا زیر درب منازل قرار ندهند.

شرایط جوی را در نظر داشته باشید و از توزیع تراکت تبلیغاتی در روزهای بارانی صرف نظر کنید.

نکات کلیدی در طراحی تراکت

تراکت ها همانند صفحه اول روزنامه هستند. باید فونت، طرح، رنگ و چینش جذابی داشته باشند تا سبب جلب توجه بیشتر افراد شود. از آنجایی که تراکت ها به حلب توجه لحظه ای می پردازند، باید به خوبی طراحی شوند.

همچنین باید از کلماتی که ویژگی کلی محصول را نشان می دهد نیز استفاده کرد، آن هم به صورت تک کلمه ای و کاملا خلاصه. نکته مهم دیگر آن است که به طور حتم باید راه های ارتباطی در تراکت ها قرار داده شود. زمانی که فردی اطلاعات را در مورد برند و کسب و کار شما مطالعه کند، در مرحله آخر به دنبال راه های ارتباطی با شما است.

همان طور که قبلا گفته شد، تراکت ها همانند روزنامه ها عمل می کنند. یعنی تیتر اصلی در ابتدا باید ذکر شود و سپس تصاویر اصلی و در اخر هم توضیحات و راه های ارتباطی.

اگر قصد دارید که تراکت های خود را به صورت رنگی چاپ نمایید، به روی تصاویر و رنگ ها حساسیت نشان دهید، چرا که نتیجه و تاثیر آن را در هنگام چاپ خواهید دید. این ریزه کاری ها نیز به شدت در میزان بازخورد شما از تبلیغات موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *