تولید محتوای گرافیکی
تولید محتوای ویدئویی
تولید محتوا و خدمات عکاسی
تولید محتوای متنی و مقاله

خدمات تولید محتوا

در دنیای امروز، کسب و کارهای اینترنتی وفروش آنلاین گسترش زیادی پیدا کرده است. از یک فردی که در خانه یک محصول کوچک برای فروش تولید می کند گرفته تا یک سازمان و مجموعه بزرگ مثل یک هولدینگ شرکتی همه حتی اگر مغازه و شرکت هم داشته باشند، باز نیاز به یک بستر اینترنتی مثل وبسایت و یا یک صفحه اینستاگرام و… خواهند داشت. چرا که مخاطبین آن ها همه امکان حضور و خرید اینترنتی را ندارند. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی ما این امکان را داریم که به شغل خود توسعه بیشتری بدهیم و به طور کلی، یا قسمتی از فعالیت های خودمان را به دنیای مجازی اختصاص بدهیم. این فضای مجازی به ما کمک می کند تا بتوانیم به صورت غیر حضوری با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنیم. فعالیت در دنیای مجازی فقط این نیست که شما در این بستر محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. شما می توانید محصولات یا خدمات خود را به صورت یک کاتالوگ کامل در این بستر معرفی کنید تا دیگر مجبور نباشید هزینه گزافی برای چاپ کاتالوگ و انتشار آن بدهید. با داشتن این فضای مجازی می توانید به افراد بیشتری هم خودتان را معرفی کنید.
اما نکته اصلی اینجاست که دقیقا چگونه و از چه روش هایی می توانید این کار را به بهترین شکل انجام دهید. وبسایت، اینستاگرام، وبلاگ،….، هرکدام از این فضاها را که در دنیای مجازی انتخاب کنید، به تصاویر، متن ها و فیلم هایی نیاز پیدا می کنید که بتوانید بهتر محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارید. به این تصاویر، فیلم ها و متن ها محتوا می گویند. محتوایی که تولید می شود هم بسته به نوع بستری که برای نمایش انتخاب کرده اید، نیازمند داشتن یک سری ویژگی ها و اصولی هستند. هرچه محتوا بهتر، از ویژگی ها و اصول درست پیروی کنند، در دید مخاطب و بیننده شما تاثیر بیشتری خواهند داشت. تا آن ها جذب محصولات و خدمات شما بشوند و فروش اینترنتی شما افزایش پیدا کند. ما به طور کلی تولید محتوا را به چهار بخش اصلی تقسیم کرده ایم:

تولید محتوای گرافیکی:

هنر گرافیک یکی از پرکابردترین هنری است که در تولید محتوا استفاده زیادی از آن می کنیم. طراحی بنر سایت، طراحی پست اینستاگرام، طراحی قالب پست، طراحی کاور باکس محصول، طراحی آیکون، طراحی UI/UX ، طراحی تصاویر گروه های وبسایت، طراحی پاپ آپ ها، طراحی هر محصول گرافیکی که معمولا با نرافزارهای فتوشاپ، ایلاستریتور و کورل صورت می گیرند، جز محتواهای گرافیکی محصوب می شوند. طرح های گرافیکی در وبسایت ها و فضاهای مجازی دیگر معمولا جنبه تبلیغاتی دارند. ما در طراحی این تصاویر کاربرد، اندازه، رنگ بندی مناسب، متن و عنوان صحیح و کاربردی و… را در نظر می گیریم. تا تصویر گرافیکی، خیلی زیبا و شفاف بتواند مفهوم مورد نظر شما را به بیننده انتقال بدهد.

خدمات عکس و عکاسی:

اگر محصولات شما فیزیکی هستند بهتر است تا از تصاویر واقعی در محصول گذاری و معرفی محصول شما استفاده کنید. اگر شما ارائه دهنده خدماتی هستید، مثلا یک باشگاه ورزشی یا آموزشگاه، بهتر است عکس های واقعی از مجموعه شما تهیه کنیم. اینجاست که هنر عکاسی می تواند برای شما محتوای قوی و واقعی تولید کند. با استفاده از این تصاویر می توانید اعتماد مشتری های خود را هم جلب کنید. هرچه تصویر واقعی تر باشد، بیننده با خیال راحت تری مشتری شما خواهد شد. در ادامه خدمات عکاسی، شما نیاز به ویرایش و ادیت عکس ها نیز خواهید داشت. یا حتی ساخت موکاپ یکی از پرکاربرد ترین خدماتی است که ما ارائه می دهیم. طراحی موکاپ برای محصولاتی که بدنه یکسان دارند اما تصویر روی آن ها متغیر است، انجام می شود. خدمات عکاسی می تواند هم در محیط شما و هم در استودیو ما انجام شود بستگی به جزییات سفارش شما دارد که برای هماهنگی آن از طریق راه های ارتباطی سفارش عکاسی خود را در استودیو عکاسی هنا ثبت کنید.

محتوای ویدئویی:

شاید معرفی محصول و یا خدمات شما به صورت تصویری به اندازه کافی محتوای کاملی نباشد. محصولات یا خدمات عموما جزئیات و ویژگی های خاصی دارند که در یک یا چند تصویر قابل توصیف نیست. برای همین بهتر است تا از تولید محتوای فیلمی هم در کنار تصویر استفاده کنید. تعداد بازدید فیلمی که برای محصول و خدمات شما تولید می کنیم به افزایش فروش شما کمک زیادی می کند. نه تنها در بستر فضای مجازی شما بلکه می توانید با انتشار آن در رسانه هایی همچون آپارات تبلیغات خود را گسترش بدهید. تولید محتوای ویدیویی خود چند نوع محتلف دارد. ترکیب هنر گرافیکی و ساخت ویدئو، می تواند در سفارش ساخت لوگوموشن، یا ساخت ویدئو موشن گرافیک به ما کمک کند. یا با هنر فیلمبرداری می توانیم سفارش ساخت تیزر شما را برای شما انجام بدهیم. هچنین با فیلمبرداری امکان این را داریم که ویدئوهای کوتاهی را برای معرفی محصول یا خدمات شما تولید کنیم. تا بتوانید تبلیغات موثرتری داشته باشید. خیلی مهم است که سناریوی یک محتوای فیلمی به گونه ای باشد که بیننده را خسته نکند و مفاهیم را به خوبی به او منتقل کند.

محتوای متنی:

یکی دیگر از محتواهای مهم در بخش تولید محتوا، محتوای متنی و نوشتن مقاله می باشد. شما در هر زمینه ای که فعالیت کنید نیاز دارید تا عناوین مناسب، متن های کاربری برای مشخصات محصول و مقاله های طولانی تر برای بلاگ خود تهیه کنید. در این متن های بهتر است تا از عبارت ها و کلمه هایی که افراد در موتورهای جستجوگر و برچسب ها استفاده می کنند، به کارببریم. تا طبق الگوریتم های گوگل و اینستاگرام و… وبسایت یا صفحه ها جزء ردیف های اول نتایج جستجو قرار بگیرد.

کاربرد تولید محتوا

به طور کلی هرچقدر شما در بستر مجازی خود چه شبکه های اجتماعی و چه وبسایتی که دارید به روزتر باشید، امکان اینکه بازدید بیشتری داشته باشید، بیشتر خواهد بود. شما باید به صورت مداوم تصاویر، متن ها، محصول های جدید، فیلم ها، بنرها و… جدیدی را به اشتراک بگذارید. اما سعی کنید تا محتوایی که منتشر می کنید، موضوع آن ها مواردی باشد که مردم زیاد جستجو می کنند. در محتوای خود از عبارات، برجسب ها و کلمه هایی که به کارببرید که بازارهدف شما از آن ها استفاده می کنند. هرچه به خواسته مصرف کننده ها نزدیک تر باشید، موتورهای جستجوگر هم بیشتر به شما اعتماد می کنند و شما را به بینندگان معرفی می کنند. تبلیغات، تخفیف ها، مسابقه ها، بازی های اسنترنتی همه روش هایی هستند که به جذب بیشتر مخاطب شما کمک می کنند. پس بهتر است وقت و انرژی زیادی در معقوله تولید محتوا بگذارید، تا نتیجه بهتری نیز کسب کنید.

توضیحات بیشتر:

انواع نورپردازی در عکاسی
تاثیر تصاویر گرافیکی در تولید محتوا
اهمیت تولید محتوا